تأثیر اولین مناظره در افزایش مصرف برق

راضیه حسینی: مدیر عامل توانیر آغاز پخش دور نخست مناظره نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مصرف برق کشور را 700 مگاوات افزایش داد.

با این حساب دومین مناظره ممکن است مصرف برق را 1400 مگاوات افزایش دهد. البته مردم مقصر نیستند. تنور انتخابات و مناظره به حدی داغ است که این گرما به منازل مردم رسیده و همگی مجبور شدهاند کولرها را روشن کنند. شاید هم تلویزیونها از شدت هیجان ،مناظرات دچار نوعی گسیختگی شدند و مصرفشان بالا رفت. هنوز دقیق نمیدانیم چه اتفاقی باعث بالا رفتن مصرف برق شد ولی هر چه که هست ارتباط مستقیم با جذابیت مناظرات دارد.

پیشنهاد میکنیم برای این که مجدداً این اتفاق رخ ندهد و کشور دچار بحران مصرف برق نشود مناظره بعدی را از تلویزیون پخش نکنید میتوانید رادیو را امتحان کنید شاید رسانه صوتی شور و حرارت کمتری تولید کند حتی میتوانید مناظره در فضای باز را هم امتحان کنید.

نامزدهای عزیز در مکانی عمومی جمع شوند مردم هم دور آنها حلقه بزنند و از نزدیک شاهد مناظرات باشند. برای صرفه جویی در مصرف برق نامزدها و مردم میتوانند با خودشان یک شمع بیاورند و در فضایی رمانتیک و جذاب مناظرات پیگیری شود. اتفاقاً این فضا با صحبتهای نامزدها هم بسیار همخوانی دارد این روزها طوری به فکر ما مردماند و همه دغدغه شان بهبود وضعیت ما شده است که واقعاً گاهی از شدت این دلسوزی اشکمان در می آید.

دلمان میخواهد یک گرامافون دستی داشتیم صفحهٔ بنان را میگذاشتیم و روی صندلیهایی که فقط توی فیلم ها دیده ایم از اینها که به عقب و جلو میرود مینشستیم و به مناظرات گوش میکردیم راستش را بخواهید هرگز فکر نمیکردیم این قدر برای مسئولان مهم باشیم هرگز حتی تصورش را هم نمیکردیم که سر ما دعوا باشد!

کاش مناظرات تمام نمیشد و لااقل چند ماهی ادامه داشت دلمان برای این دوست داشتنها تنگ میشود. میخواهیم وقتی مناظرات در جریان است شمع ها را در دست بگیریم و مدل کنسرتهای چندصدهزار نفری به چپ و راست ببریم. در انتهای مناظره هم چشمان خود را ببندیم یک آرزو کنیم .... فوت شمع که خاموش شد دلمان خوش شود که حتماً به آرزوی خود میرسیم ما مردمی هستیم که سرمان برود دل خوشیهایمان نمی رود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا